IRSKO 2013
Víno - a domů!
MAPA >>>>>
ANTRIMSKÁ SILNICE
Poslední den v Irsku jsme měli v plánu výlet na proslulou Antrimskou silnici, ze které jsou prý úžasné výhledy na moře. Vyjeli jsme, byla mlha. Dojeli jsme do Larne, tam vyhledali Olderfleet Castle, prý historický monument. Chm. Mlha. Podařilo se mi přemluvit posádku, abychom pokračovali v cestě. Používám k tomu německé přísloví Ende gut - alles gut! Nějak jsem věřil, že konec výletu bude krásný.
Zatím mlha. Úžasný výhled na moře. Jsou tam na výhledy připraveni, mají instalované dalekohledy. Zamlžený les. Dojeli jsme do Carnlough, zaparkovali auto a pokochali se výhledem na moře. Nálada posádky byla mizerná. Ani procházka po bývalém železničním náspu s výhledy do ulic nikoho příliš nenadchla. Mlha. Rosa na pavučinách. Pohřební ústav. Hned vedle univerzální kadeřnictví; myslím, že kadeřník je totožný s pohřebníkem a stříhá živé i mrtvé stejně. Veselá cesta pokračuje. Při další zastávce na místě dalekého výhledu jsme uviděli, že se na vodě přeci jenom něco hýbe. Jedeme dál. Mlha. Zastavujeme v obci Cushendall. Opět rosa na pavučinách. Až oběd v místním hotelu konečně vykouzlil na tváři velitele výpravy úsměv. Pak si Věra ještě nasbírala pár kamínků na pláži v Cushendunu a nálada i mlha se malounko začaly zvedat. Podívali jsme se na hezký most a jedeme dál. Z útesů je už občas něco vidět. Silnice Torr je romantická, občas je na ní šikovné místo na vyhýbání a parkování. A tam došlo ke zlomu. Zastavili jsme u kostelíka a vysvitlo slunce. Ozářilo hřbitov s luxusním irským křížem a mlha začala šlhat po útesech nahoru. A pak už to byl typický irský výlet: mlha zprava, letní slunce, mlha všude, ovce! Běží na nás! Zapnout stěrače! Bóže, to jsou tupá hovádka... Jejich majitel to nakonec vyřešil. Už jsou pryč, ufff. A my jsme šťastně dorazili do Ballycastlu a zaparkovali u pomníku Marconiho bezdrátových pokusů. Tady začaly ty inzerované úžasné výhledy.
Fakt, úžasné. Popojeli jsme dál, a tam tohle, potom toto (Ovčí ostrov). A nakonec tak. Sem jsme chtěli dorazit! Carrick-a-Rede Rope Bridge, visutý most na ostrov, který si rybáři stavěli už před 350 lety. Teď je tu ovšem poslední (turistická) verze. Unese 10 tun a stál 16 000 £. Aby se vyplatil, je tu pokladna, před ní fronta. Dále po pohodlné cestě s opravdu pěknými výhledy na moře. Už jsme na břehu, stojíme u kontrolního stanoviště. Přes most může jenom tolik lidí tam, kolik jich přijde zpátky. Nechtějí, aby se jim tam turisté hromadili. Vše je blbuvzdorně opečováno (připomíná mi to Mohérské útesy předloni). Odvážná Věra přešla most. Máme to za sebou. Á, ještě Tom! Je velmi statečný, ani se nedotkne madel! Na ostrově je každá jamka označena, abychom nepodvrtli nohu. Jsem šťastný, protože na má slova došlo: Je krásně! A mladíci i Věra si to užívají. Jdeme zpátky. Už nemáme strach, most je pevně uchycen. A jedeme „domů“ do Armaghu krajem královniných věrných. Fotogalerie ZDE.