WALES
Lucembursko a domů
MAPA >>>>>
DO FRANCIE
Opět na cestách, tentokrát se zvláštním úkolem: přivézt domů syna Ondru, který je od června na kurzu angličtiny v Cardiffu. Po rutinním průjezdu Německem dorážíme do B&B ARNOLD v Alsasku u městečka Dambach-la-Ville. Ubytování a vinařství. Všechno klaplo; pan Arnold byl příjemný, víno dobré. Nová várka už mu dozrávala přímo u domu. Pak jsme chvíli bloudili po městě, ne a ne najít hospodu. Když jsme se, celí zoufalí, propletli uličkami, našli jsme pěknou restauraci a Winstub (jak říkají Alsasané) À la Vignette na náměstí v místě, před kterým jsme předtím odbočili. Pojedli jsme Tarte flambée, alsaskou specialitu pizzového stylu. Personál byl milý, servírka komunikovala anglicky (!); s číšníkem jsme používali znakovou řeč. Vyfotil nás hezky. Pak jsme vyrazili z městských hradeb ven, na stráně plné vinic. Těsně u nich tu mají mateřskou školku a dětské hřiště. Na kopci stojí kostel svatého Šebastiána, u něj kamenný Ukřižovaný, který má dokonce i zuby! Nádherné rozhledy, idylka, krátké spočinutí. Za kostelem je zahrádka, vedle zahrádky kostnice. Kosti tam asi nahrnuli buldozérem. Pod kostelem stojí továrna na víno. Jdeme dolů kolem vinných sklepů, ještě se chvíli kocháme pohledem na alsaskou krajinu. Pak bránou do města, pozdravit čápa, pohladit kočičku a první den je za námi...
Fotky z Dambach-la-Ville ve větším rozlišení najdete ZDE.

V úterý jsme popojeli do burgundského Auxerre, jehož krásné hrázděné domy jsme obdivovali už v roce 2012. Před časem jsem se dostal do sporu s jedním přítelem, který tvrdil, že tamější domy mají jenom prkénka na fasádě. Nikoliv, trámy jsou nosné, výplň tvoří i cihly, kladené tu svisle, tu vodorovně. A pohled do přízemí domu potvrzuje, že nosné trámy jsou viditelné i zevnitř.
Fotky z Auxerre ve větším rozlišení najdete ZDE.

Ve středu jsme poobědvali u našich přátel a s radostí pozorovali jejich kočku, která postupně likviduje sedací soupravu a leze po nábytku. Panička ji občas strčí do tašky, kde se čičince patrně líbí. Asi ji to baví. Je držitelkou pasu, pečlivě vyplněného.
Avšak museli jsme kamarády opustit, jedeme do Caen. Na odpočívadle jsme s úžasem zírali na oblohu; podvečer poblíž kanálu La Manche předváděl krásné kombinace mraků. Ještě krátká zastávka v supermarketu, kde Věra nasbírala pár lahví. Pak už přístav Ouistreham, čekání ve frontách a nalodění na trajekt. Další čekání... A hurá!plujeme!